2017

22 grudnia 2017 roku odbyło się uroczyste rozdanie świątecznych paczek. Każdy Mieszkaniec dostał z rąk Pani Dyrektor Urszuli Wasik oraz naszego Świetego Mikołaja torbę pełną upominków i słodyczy. Wszystkim życzymy Wesołych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz dosiego roku!

21 grudnia 2017 roku wszyscy razem zebraliśmy się w świetlicy na wspólnym kolędowaniu. Mogliśmy obejrzeć występy artystyczne zespołów „Podgórna Band” oraz „Na Piatkę”, a także wspólnie zaśpiewać znane nam kolędy.

14 grudnia 2017 roku miało miejsce Spotkanie Wigilijne „A gdy zaświeci Gwiazdka” organizowanym przez fundacje FOSA, na które zostaliśmy zaproszeni. Niepowtarzalna atmosfera, konkursy ze wspaniałymi nagrodami, cudowny występ Moniki Kuszyńskiej i Bartka Grzanka na długo zostanie w naszej pamięci.

29 listopada 2017 roku odbyła się wspaniała zabawa Andrzejkowa. Gościliśmy u siebie Przyjaciół z zaprzyjaźnionych Domów Pomocy oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej. Zabawe umiliły różne konkursy i wspaniała muzyka.

27 listopada 2017 roku nasza Mieszkanka Pani Danuta Baraniecka i jej praca artystyczna pt. „Kolorowe zakątki”  zdobyła w kategorii „Tkanina i Aplikacja”, II miejsce w XV Ogólnopolskim konkursie Plastycznym „Sztuka Osób Niepełnosprawnych – Moja Ojczyzna”.

Pani Danuta Baraniecka wraz z Instruktorem Terapii Zajęciowej Panią Małgorzatą Piechowiak, która nadzorowała wygraną pracę, udała sie po odbiór nagrody do Bydgoszczy, którą  odebrała z rąk Przedstawicieli „PEFRON” oraz Pana Roberta Janowskiego znanego prezentera TV, aktora oraz muzyka. Pani Danuto gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

25 października 2017 roku dwójka naszych Mieszkańców, Marek Flak oraz Józef Barczyński wzięli udział w XII Turnieju Gier Stolikowych, który zorganizowany był przez Dom Pomocy Społecznej przy ulicy Narutowicza. Nasz zespół zajął 2 miejsce. Gratulujemy!

6 października 2017 roku dwójka naszych Mieszkańców, Danuta Baraniecka oraz Tadeusz Wiliński, zdobyła 2 i 3 miejsce w XV Ogólnopolskim Kokursie Plastycznym „Sztuka Osób Niepełnosprawnych – Moja Ojczyzna” – etap wojewódzki. Prace pt. „Kolorowe zakątki” oraz „W drodze do Białowieży” były wykonane pod kierunkiem instruktora terapii zajęciowej Małgorzaty Piechowiak.

16 września 2017 roku wyjechaliśmy do Sarbinowa na cudowne wczasy. Spędziliśmy 10 dni nad naszym polskim morzem. Było fantastycznie!

14 września 2017 roku na zaproszenie Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie, uczestniczyliśmy .  Nasz zespół „Na Piątkę” zaprezentował program artystyczny inspirowany muzyką zespołu Golec Orkiestra. Zostaliśmy ciepło przyjęci. Zabawa była fantastyczna.

5 września 2017 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Celem wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik oraz Stadionu Narodowego. Mieliśmy okazję brać udział w różnorodnych doświadczeniach, oglądaliśmy eksponaty naukowe, udowadniające prawa fizyki. Wielką atrakcją dla nas była wizyta na Stadionie Narodowym. Pan przewodnik zaprowadził nas do szatni piłkarzy oraz mielismy okazje wyjść na murawe boiska jak nasza kadra narodowa.

29 sierpnia 2017 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Wioski Indiańskiej w Chociszewie. Mieliśmy okazję zapoznać sie z kulturą i zwyczajami Indian Amerykańskich. W trakcie wycieczki braliśmy udział w licznych konkursach np. strzelanie z łuku czy poszukiwanie złota. Na zakończenie wycieczki odbyło się ognisko z kiełbaskami i przejażdżka autobizonem.

10 sierpnia 2017 roku uczestniczyliśmy w Turnieju Gry w Bule. Zawody odbyły się w zaprzyjaźnionym Domu Pomocy Społecznej przy ulicy Kosynierów Gdyńskich w Łodzi. W rozgrywkach wzięli udział mieszkańcy z kilkunastu placówek. Nasza drużyna zdobyła 4 miejsce.

28 lipca 2017 roku zagraliśmy w grę Monopoly. Gra okazała się bardzo wciagająca i interesująca. Wszyscy byliśmy bardzo skupieni i zaangażowani w rozgrywkę. Wykazaliśmy się ogromnym skupieniem, taktyką oraz sprytem.

18 lipca 2017 roku pojechaliśmy do zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej w Guzewie. Na terenie szkoły rozegraliśmy mecz piłki nożnej. Towarzyszyła nam świetna zabawa i ogromny duch walki. Mecz okazał się dobrą sportową rywalizacją.

14 lipca 2017 roku wzięliśmy udział w konkursie artystycznym pt. „Mam Talent”, który odbył się w Domu Pomocy Społecznej przy ulicy Rudzkiej. Nasz zespół wokalny o nazwie Podgórna Band przedstawił widowni swój Hip – Hopowy repertuar. Udało się i zdobyliśmy Nagrodę Publiczności, którą porwaliśmy swoim występem! Dziękujemy!

11 lipca 2017 roku miała miejsce wycieczka do łódzkiego Zoo. Mogliśmy podziwiać zwierzęta, które pochodzą zazwyczaj z odległych, egzotycznych krajów. Wiele z nich żyje na innych kontynentach, gdzie panuje klimat odmienny od polskiego. Nasza wyprawa w dalekie strony, gdzie mogliśmy zobaczyć żyjące na wolności dzikie zwierzęta, była wspaniała i niezapomniana.

09 lipca 2017 roku odbyły się zajęcia sportowe na świeżym powietrzu, w parku Podolskim zorganizowane przez fizjoterapeutkę Naszego ośrodka. Mieszkańcy mogli również skorzystać z siłowni, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Takie zajęcia będą organizowane częściej o ile dopisze Nam piękna pogoda.

04 lipca 2017 roku udaliśmy się na Lotnisko Lublinek w Łodzi. Czekały tam na Nas atrakcje takie jak np. wycieczka po płycie lotniska. Z bliska mogliśmy zobaczyć start samolotu pasażerskiego, poznać cały obiekt, zasiąść za kierownicą potężnych wozów strażackich oraz poznać ciekawe informację na temat pracy zarówno oddziału Straży Pożarnej jak i pracy całego lotniska.

03 lipca 2017 roku w ramach 32-ich Międzynarodowych Warsztatów Folklorystycznych gościliśmy zespoły z Puerto Rico, Rumunii oraz Serbii. Zespoły zaprezentowały narodowe tańce ludowe.

29 czerwca 2017 roku z grupą Mieszkańców wybraliśmy się do zaprzyjaźnionego Domu Pomocy w Żabiczkach na obchody Dnia Zdrowia Psychicznego. Wspaniała impreza i konkurencje, a na końcu super zabawa.

12 czerwca 2017 roku wyjechaliśmy z grupą Mieszkańców na dwudniową wycieczkę do przepięknego Sandomierza. Zwiedziliśmy tam mnóstwo zabytków, miasto oraz miejsca związane z kręconym tam serialem pt. „Ojciec Mateusz”. Wszystkich Nas urzekł rynek Sandomierski oraz ciekawa architektura miasta. Wrócimy tam na pewno!

18 maja 2017 roku odbędzie się w Naszej Placówce koncert Hip-Hop/Rap zespołu Podgórna Band. Wystąpi również Anna Pietrzak ze swoim repertuarem oraz Jacek Suchowski, który zagra Nam na gitarze, śpiewając przy tym znane utwory. Wszystkich serdecznie zapraszamy tego dnia na godzinę 10:30. Czekają Na Was niezapomniane doznania!

28 kwietnia 2017 roku w hali sportowej MOSiR przy ul. Małachowskiego w Łodzi odbył się XIX Turniej Tenisa Stołowego Osób Niepełnosprawnych. Organizatorem Turnieju był 5 Dom Pomocy Społecznej, a współorganizatorem MOSiR w Łodzi. W rozgrywkach wzięło udział około 120 zawodników z 16 placówek z Łodzi i województwa łódzkiego. Dla zwycięzców ufundowane zostały puchary przez Pana Władysława Skwarkę – dyrektora PFRON w Łodzi, Panią Urszulę Wasik – dyrektor 5 DPS w Łodzi oraz Pana Janusza Chrobota – trenera niepełnosprawnej młodzieży przy WTZ Towarzystwa Przyjaciół Dzieci Łódź – Bałuty. Nad prawidłowym przebiegiem zawodów czuwał Pan Janusz Chrobot. Patronat medialny objęła Telewizja TOYA. Dziękujemy wszystkim zawodnikom oraz ich opiekunom za sportową rywalizację. Gratulujemy sukcesów i zapraszamy za rok!

26 kwietnia 2017 roku Nasz Mieszkaniec Konrad Chruścielewski brał udział w „XX Mityngu Pływackim”, organizowanym przez Dom Pomocy Społecznej mieszczący się przy ulicy Spadkowej w Łodzi. Możemy się pochwalić, że zajęliśmy 2 miejsce w konkurencjach takich jak pływanie stylem dowolnym na dystansie 12, 24 i 36 metrów.

13 kwietnia 2017 roku świętowaliśmy Wielkanoc. Pierwszym elementem Naszych obchodów był występ artystyczny o tematyce świątecznej, natomiast drugim poczęstunek z drobnymi upominkami. Była to wyjątkowa atmosfera, pełna uśmiechu i radości.

3 kwietnia 2017 roku odbyła się wycieczka do Muzeum Dinozaurów Dino Świat.

22 marca 2017 roku w naszej placówce odbyły się występy artystyczne Szkoły Podstawowej nr 174 w Łodzi.

21 marca 2017 roku na zaproszenie Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie wzięliśmy udział w powitaniu wiosny. Zostaliśmy bardzo mile przyjęci przez pracowników jak i mieszkańców. Zabawa była bardzo fajna.

21 marca 2017 roku w Miejskiej Bibliotece Publicznej Łódź – Górna przy ul. Lenartowicza odbyła się Wiosna Artystyczna. Nasz zespół „Na Piątkę” pokazał swój program artystyczny. Odbyła się również wystawa prac.

28 lutego 2017 roku odbyła się Zabawa Ostatkowa w Centrum Kultury Młodych przy ul. Lokatorskiej w Łodzi.